foto Driversweb.cz

Abarth 500C

Datum článku: 8.4.2010 | Autor textu: Matěj Slepička

Představení pětistovky bez střechy se štírem ve znaku. Změnilo se něco zásadního?

Fiat  představil v Ženevě pětistovku kabriolet od své sportovní divize Abarth. Motor 1,4 turbo poskytuje potřebnou dynamiku pro sportovní jízdu. Fiátek dostal zajímavou šestistupňovou převodovku Competizione, převzatou z limitované edice Abarth 695 Tributo Ferrari. V podstatě jde o robotizovaný manuál s pádly pod volantem z opravdového Ferrari. Podvozek zůstává stejný jako u zavřeného Cinquecenta se štírem ve znaku. McPherson kraluje vpředu a torzní tyče vzadu. Občasné hádky podvozku a 140 koní zachraňuje elektronicky svorný dif., a když se rozhádají všichni, pak to pofackují rodiče v podobě ASR, kontroly trakce a brzdného asistenta. A co zrychlení? Běžný Fiat 500 po nastartování dříve topí, než zvládne zrychlit na 100, ovšem tenhle topí později. Spotřeba 6,5 l je za nabídnutou dynamiku dobrý obchod. Plátěná střecha mu sluší. Když to s převodovkou klapne, bude to zajímavé auto. A když to neklapne, tak to jistí manuál. 

 

Parametry vozidla Abarth 500:

Hmotnost

930kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbodmychadlo

Uložení motoru

Vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Variabilní časování ventilů

sacích

Palivo

benzín

Objem

1369

Výkon

103 kW (140 koní)

Výkon / hmotnost

150 koní na tunu

Točivý monent 

206 Nm

Zrychlení 0-100 

8,1 s

Max. rychlost 

205 km/h

Počet rychlostí 

6

Převodovka

automatická s volbou manuálního režimu

Poháněná kola 

přední

Diferencíál 

otevřený - elektronický

Udávaná spotřeba 

6,5  l/100km

Galerie

Komentáře