foto Driversweb.cz

Mazda2 1,5 SKY-G – solidní základ

Datum článku: 21.10.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Skočili jsme do základní verze odpovídající cenovce „již od“ a vůbec nás to neurazilo!

Automobilky si novináře pěkně hýčkají. Obvykle nám do rukou dávají auta se silnějšími motory a našlapaná výbavou – jednak abychom si mohli vyzkoušet všechny funkce, ale také proto, abychom se hezky svezli a pozitivně hodnotili. To znamená, že když mi pak Mazda šoupne nejslabší dvojku v základní výbavě odpovídající cenovce „již od“, měl bych ji zákonitě sestřelit, že? Ne tak rychle!

Mně se totiž naopak moc líbila. Už v základu je slušně vybavená – kožený volant, klimatizace, okna i zrcátka v elektrice, centrál s dálkovým ovládáním, tempomat nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče, to vše pod 300 tisíc. Vlastně je to docela příjemná změna odpočinout si od všech sofistikovaných dotykových infotainmentů a otravných jízdních asistentů. O to víc se mohu soustředit na řízení…

Letím po hezky zakroucené okresce, vymetám jeden zaprášený apex za druhým, přehazuji si auto ze zatáčky do zatáčky a držím motor ve varu… a směju se od ucha k uchu! Dvojka tohle zacházení prostě miluje – jako každá správná Mazda má perfektně sladěné ovládací prvky a podvozek dokonale spojující vláčnou poddajnost (hodně tomu pomáhají pneumatiky s profilem 60 na patnáctkách plecháčích) s jistotou gripu a stability pod tlakem. Je to vážně lahoda! Akorát jedna věc mi tu chybí…

Koně. Čtyřválcová atmosférická patnáctistovka (motor je shodný pro všechny verze, liší se jen výkonové naladění) je tu hrubě podladěná na skromných 75 koní (v MX-5 umí přitom až 130!) a to je vážně tak akorát jen pro ty nejméně náročné motoristy. Při okreskovém řádění ji musíte hodně držet pod krkem a ani tak se na tachometru nebudou míhat žádná dramatická čísla. Nicméně línému tempu každodenního provozu docela stačí (dvojka váží pod tunu!), za slušné zacházení se vám navíc odvděčí naprosto neslyšným chodem a skromnou spotřebou kolem pěti litrů.

Pokud si ale můžete dovolit přihodit 50 tisíc, měli byste to udělat – za ně totiž dostanete 90koňový motor, 16“ liťáky, infotainment se 7“ displejem a širokou konektivitou, automatickou klimatizaci a kupu dalších šikovných vychytávek. A jestli si můžete dovolit být skutečně marnotratní, na vrcholu řetězce vás čeká 115koňový motor, LED světla, bezklíčové zamykání, kožené čalounění (sedadel i palubní desky), head-up displej a další laskominy, kterými si svou dvojku můžete vyšperkovat a udělat tak ze skromného šedého káčátka nepřehlédnutelnou a svižnou labuť (to se ale bavíme už o půl milionové částce).

  

Takhle široké rozpětí individualizace vám dnes nabídne většina konkurentů v tomhle segmentu. Ale já vás mohu ujistit, že jen málokteré je v základu takhle povedené auto, které vás navíc bude bavit řídit. 

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Výborně jezdí a příjemně se řídí    – Těch 75 koní vážně moc nejede... 
+ Tichý a úsporný motor  
+ Slušné auto i v základu  
+ Uživatelská přátelskost  

Technické parametry vozidla Mazda2 1,5 SKY-G 75 k:

Základní cena vozu

296 400 Kč

Motor

řadový čtyřválec

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 496 cm3

Výkon

55 kW (75 koní) při 6 000 ot./min.  

Točivý moment

135 Nm při 3 800 ot./min.

Hmotnost

970 kg

Výkon/hmotnost

95 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

11,3 s

Max. rychlost

171 km/h

Převodovka

manuální, 5 rychlostí   

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

44 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

185/65 R15

Délka

4 060 mm

Šířka

1 695 mm

Výška

1 495 mm

Rozvor náprav

2 570 mm

Objem zavazadlového prostoru 

280 l

Galerie

Komentáře