foto Driversweb.cz

Škoda Octavia 2020 – první dojmy ze světové premiéry 4. generace

Datum článku: 14.11.2019 | Autor textu: Matěj Slepička

Octavia dlouho držela titul 10. nejprodávanějšího auta na světě. Uvedení nového modelu je proto velkou událostí. Jako redakce jsme byli u toho, abychom vám zprostředkovali první dojmy, a tím úplně prvním, bezprostředním je fakt, že se Superbem teď bude hodně práce, aby nezůstal v postraní jako bezcenný model.

Berte nás trochu s nadsázkou, Superbu i nadále zůstává vyhrazeno velkorysé místo pro cestující vzadu, ovšem nenapadá mě z prvních dojmů nic dalšího, co by aktuální Superb nezastínilo.

 

Už zvenku se nová Octavia až nápadně podobá Superbu, což berte jako velkou lichotku. Přeci jen Superb sklízel za svůj design hodně pozitivních ohlasů. U nové Octavie samozřejmě design dokresluje světelný podpis LED metrix světel. Ten škoda popisuje jako nezaměnitelný, ovšem až ve tmě ve zpětném zrcátku potkáte novou Octavii, budete zřejmě dlouho váhat, jestli to náhodou není Audi TT.

Naprostou revolucí je digitální a vzhledově čistý interiér. Virtual cocpit tady doplňuje 10“ displej infotainmentu, jen pár tlačítek pod ním, miniaturní ovladač převodovky a elektronická parkovací brzda. Tohle je určitě největší mezigenerační skok za celou éru Octavie, samozřejmě pokud pomineme ten 30letý rozdíl mezi původní a „jedničkovou“ generací.

 

Stejný revoluční skok najdete v nabídce motorů. Kromě posíleného TDI EVO na 200 koní a 400 Nm. U Octavie překvapila aplikace mild-hybridní technologie s 48V rozvodem pro motory 1.0 TSI (110 koní, 200 Nm) a 1.5 TSI (150 koní, 250 Nm), o které se dopředu moc nemluvilo. Tyhle motorizace ponesou název e-TEC, funkci spalovacího motoru tady doplňuje elektromotor, který umožňují rekuperaci brzdné energie a její následné využití při zrychlování. Posledním nezvyklým jevem e-TEC bude možnost plachtění, tedy zhasnutí motoru i za jízdy.

Dalším modelem s podporou elektromotoru je Plug-in hybrid s technikou již oznámenou v Superbu. Základ tedy tvoří poněkud překvapivě starší motor 1.4 TSI bez technologie vypínání válců a doplňuje jej silný elektromotor s výkonem 115 koní. Můžete očekávat dojezd 55 km čistě na elektřinu a kombinovaný výkon 204 koní. Posledním oznámeným alternativním pohonem je osvědčený G-TEC, který podle parametrů vypadá převzatý ze současné generace Octavie, včetně výkonového ladění na 130 koní a 200 Nm.

 

Oblíbené modely RS zatím nejsou představeny, ale mluví se o aplikaci 2.0 TSI s výkonem 300 koní, o 2.0 Bi-TDI z Kodiaqu a nově by měl znáčky RS dostat i Plug-in hybrid opět na základech 1.4 TSI, ovšem vyladěný na výkon 240 koní. Očekávat můžeme i pohon všech kol a verzi Scout.

Motor Převodovka Výkon (kW/k) Točivý moment (Nm) Vmax (km/h) 0-100 km/h (s) Spotřeba (l/100 km)
Zážehové motory
1.0 TSI Evo 6° man. 81/110 200 207/203 10,6 -
1.5 TSI Evo 6° man. 110/150 250 230/224 8,2/8,3 5,2-6,1
2.0 TSI 7° DSG 4x4 140/190 320 232/234 6,9 -
Vznětové motory
2.0 TDI 6° man. 85/116 300 211/205 10,3/10,4 4,0-4,7
2.0 TDI 7° DSG 85/116 250 209/205 10,8 -
2.0 TDI 6° man. 110/150 340 228/224 8,9 -
2.0 TDI 7° DSG 110/150 340 227/222 8,7/8,8 4,3-5,4
2.0 TDI 7° DSG 4x4 110/150 360 217/216 8,8 -
2.0 TDI 7° DSG 4x4 147/200 400 235/236 7,1 -
CNG
1.5 TSI G-Tec 6° man. 96/130 200 216/213 10,0 -
1.5 TSI G-Tec 7° DSG 96/130 200 215/212 9,9 -
Mild-hybrid
1.0 TSI Evo e-Tec 7° DSG 81/110 200 206/201 10,6 -
1.5 TSI Evo e-Tec 7° DSG 110/150 250 228/225 8,4 -
Plug-in hybrid
1.4 TSI iV 7° DSG 150/205 350 220/220

Galerie

Komentáře