foto Driversweb.cz

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDI Active – stačí funkční výbava, 100 koní a 5 rychlostí?

Datum článku: 13.8.2019 | Autor textu: Matěj Slepička

Zatímco známý a úspěšný název modelu Peugeot Partner teď patří výhradně užitkové verzi této malé dodávky, jeho útulnější a všestrannější MPV varianta nese nově jméno Rifter. Pro dnešní test máme k dispozici základní model Rifteru, a to Active s novým motorem 1.5 BlueHDI a 5stupňovou převodovkou. Pojďme se podívat na to, v čem základní verze Rifteru stačí, a čím vás bude štvát

Nová generace Rifteru stojí na zbrusu nové platformě BMP2, což je v podstatě modulární platforma, podobně jako MQB od VW. Na téhle platformě stojí třeba kromě Rifteru i větší Peugeot Traveller a PSA plánuje další rozšíření pro budoucí MPV a SUV modely.

 

Zatímco v Travelleru si díky BMP2 platformě připadáte o trochu více jako v osobáku, Partner/Rifter mezigeneračně pocitově dost zrobustněl a za volantem si tak připadáte hodně podobně jako ve větším Travelleru.

Novinářská flotila aut je zpravidla postavená na těch nejlepších konfiguracích a jen zřídkakdy se dá dostat k základní výbavě, jako je tahle úroveň Active. O to je zajímavější poznání, že Rifter nabízí i v téhle výbavě v podstatě vše potřebné, a tak má tohle auto jen jeden jediný příplatek a tím jsou parkovací senzory za akceptovatelných 4 000 Kč.

Po nasednutí se samozřejmě neubráníte dojmu, že jde o „funkční“ konfiguraci auta, volant v této výbavě nezdobí kožené obšití, spolujezdec nemá k dispozici kosmetické zrcátko a na palubní desce najdete jen malý displej autorádia.

 

Nicméně je potřeba říct, že držení základního volantu mě nijak nepohoršuje a dotykové základní rádio funguje intuitivně a spolehlivě i na úrovni konektivity s telefonem. Ovládání manuální klimatizace překvapí dokonce plně automatickým ovládáním, které postrádá jakákoliv táhla, a teplota jde nastavit i na konkrétní stupně.

Peugeot Rifter si na rozdíl od sourozeneckého Berlinga a Comba drží peugeoťáckou ergonomii s malým volantem a budíky až nad ním a musím říct, že v kombinaci s vyšším posezem v Rifteru tahle nezvyklá kombinace interiéru řidiči sedí a působí naprosto přirozeně.

 

  

Rifter připomíná větší Traveller i prostorností na zadní řadě sedadel, ta jde navíc důmyslným mechanismem sklopit do naprosté roviny se zavazadlovým prostorem. Díky šoupacím dveřím je pak dozadu perfektní přístup.

Těšil jsem se na setkání s novým motorem 1.5 BlueHDI. Tenhle motor je především znatelně tišší než předchozí generace naftových motorů. Jeho největší slabinou pro tohle 100koňové ladění je jen 5stupňová převodovka. S ohledem na spotřebu je totiž 5 rychlostí až extrémně daleko od sebe, a tak je nutné motor vytáčet i při klidné jízdě, naopak při předjíždění například na dálnici už pak najednou z běžných otáček není kam vypodřadit, protože se rázem ocitnete mimo aktivní otáčky motoru.

K výkonnějším verzím 1.5 BlueHDI 130k pak můžete mít buďto 6rychlostní manuál, nebo dokonce automat Aisin s 8 stupni. Zajímavou a živou alternativou je i povedený benzin 1.2PureTec 130k. Jen nezapomínejte, že Rifter je velký kus auta a jakmile jej rozpohybujete vysokou rychlostí, tak se dost vzdálíte normované spotřebě paliva. Dálniční jízda udělala z tabulkových 4,2 l BlueHDIčka rovných 7 l/100 km.

 

Rifter si můžete koupit bez obav i v základní verzi, vyšší míra oplastování verze Active je nejen praktická, ale v dnešní módě SUV působí i trochu outdoorověji než vybavenější verze. Kvůli absenci 6. rychlostního stupně se základní naftový motor řídí trochu otravněji než ostatní verze Rifteru, takže vám závěrem tohohle testu ušetřím 23 000 Kč a doporučím základnější, přesto výkonnější a projevem nadšenější 1.2 PureTech 120k s 6MT převodovkou. A pokud jezdíte větší porci kilometrů, pak si dopřejte motorizaci 1.5BlueHDI 130 6MT, která je od základní nafty vzdálená přesně částkou 30 000 Kč.

 

Technické parametry vozidla Peugeot Rifter 1.5 BlueHDI Active:

Základní cena vozu

415 000 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 499 cm3

Výkon

75 kW (100 koní) při 3 500 ot./min.  

Točivý moment

250 Nm při 1 750 ot./min.

Hmotnost

1 505 kg

Výkon/hmotnost

66 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

12,5 s

Max. rychlost  

175 km/h

Převodovka

automatická, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,4 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

nezávislé zavěšení

Rozměr pneumatik

215/65 R16

Délka

4 403 mm

Šířka

1 921 mm

Výška

1 878 mm

Rozvor náprav

2 785 mm

Objem zavazadlového prostoru 

597 l

Galerie

Komentáře