foto Driversweb.cz

Peugeot 2008 facelift – první jízda

Datum článku: 22.6.2016 | Autor textu: Matěj Slepička

Peugeot představil faceliftovanou verzi modelu 2008. Projeli jsme hned novou vrcholnou verzi GT line s přeplňovanou 1,2 PureTech a automatickou převodovkou EAT6.

Právě jsem si uvědomil, jak velký krok kupředu udělaly modely Peugeotu za posledních několik let. Je zkrátka vidět, že Peugeot skutečně zajímá, co jejich zákazníky na stávajících modelech baví nebo naopak trápí a snaží se pro ně vyvinout to nejlepší možné auto. Každý nový model je díky tomu designově odvážnější, stylovější a to platí i pro 2008, která mezigeneračně získala trochu více mužnosti a vyjímečnosti.

Velký posun kupředu je patrný i v použité technice. Automatická převodovka totiž řadí hladce a bez prodev známých pro dlouho používaný robotický manuál, navíc tahle aplikace tříválce dokáže vyzdvihnout všechny jeho klady jako mrštnost, nízkou spotřebu paliva, příjemný zvuk a naprosto vytratit zápory jako vibrace a dunění. 

Podobně vidí 2008 i zákazníci, kteří tomuhle kompaktnímu crossoveru pomohli mezi nejprodávanější auta Evropy. V rámci segmentu patří do Top 3 a v ČR je dokonce nejprodávanějším modelem značky. Důležitou roli samozřejmě sehrálo mistrovské načasování, kdy se Peugeotu podařilo vychytat boom nového trendu malých kříženců, ale klíčové je i to, že je 2008 opravdu povedené auto.

O tři roky a 600 000 vyrobených aut později přišel čas na facelift, který jen prohlubuje jeho příjemný charakter. Už na první pohled si určitě všimnete dospělejšího, hodnotnějšího a robustnějšího vzhledu, který můžete za 30 tisíc dál vyšperkovat sadou GT Line přinášející červené detaily v interiéru, černé lakování mřížky chladiče s dekoračními lištami podél celého auta a náznak dvojité koncovky výfuku.

Nově má 2008 systém Active City Brake, který dokáže zabránit nehodě v městských rychlostech nebo aspoň zmírnit její závažnost, a poloautonomní parkování City Park. Systém Grip Control přizpůsobuje kalibraci ESP a protiprokluzu druhu povrchu, po němž jedete. Pro zajištění co nejlepší trakce teď dokáže ještě precizněji rozdělovat točivý moment mezi předními koly díky přibrzďování jednoho z nich.

Z nabídky se taky už definitivně odporoučela astmatická čtyřválcová šestnáctistovka VTi, jíž nahrazuje více než plnohodnotně právě tenhle tříválec s turbem 1,2 Puretech se 110 koni.

Faceliftové změny na 2008 nebyly nijak zásadní – však taky ani nebyly potřeba – ale synergie drobných vylepšení vytváří citelně lepší celek. Nová 2008 je teď ještě dospělejší, komfortnější, hodnotnější, mrštnější a úspornější, zkrátka příjemnější než dříve.

 

Peugeot 2008 - Technické parametry

1.2 PureTech 82 5M(ETG5)  1.2 PureTech 110 5M(EAT6)  1.6 BlueHDi 75 5M 1.6 BlueHDi 100 5M 1.6 BlueHDi 120 5M
0 - 100 13,5 (15,4) s 0 - 100 9,9 (10,3) s 0 - 100 13,8 s 0 - 100 11,3 s 0 - 100 9,6 s
Vmax 170km/h Vmax 191 (188) km/h Vmax 165km/h Vmax 180km/h Vmax 190km/h
4,3 (4,9) l/100km 4,4 (4,8) l/100km 3,7 l/100km 3,7 l/100km 3,7 l/100km
Access 315 000 Kč - Access 360 000 Kč - -
Active 335 000 Kč Active 360 000 Kč Active 380 000 Kč Active 405 000 Kč Active 425 000 Kč
Allure 385 000 Kč Allure 410 000 Kč - Allure 455 000 Kč Allure 475 000 Kč
- GT line 440 000 Kč - GT line 485 000 Kč GT line 505 000 Kč

 

Peugeot Expert a Peugeot Traveller

Vedle faceliftované 2008 jsme se svezli i s nástupcem malé dodávky Peugeot Expert, který stejně jako kolínská trojčata vznikl ve spolupráci PSA a Toyoty. Hlavní novinkou je nabídka tří různých délek od 460 cm dlouhý Compact přes Standard se 490 cm až po Long dlouhý 530 cm, což spolu  s užitečným zatížením 1400 kg a užitečným objemem od 5,1 do 6,6 m3 znamená, že Expert přesně vyhoví jakémukoliv vašemu byznysu, ať jedete v malém nebo ve velkém.

Samozřejmostí je velká modularita vnitřního prostoru od čistě dodávkového fourgonu (vpředu 2 nebo 3 osoby, prostor až pro 3 europalety) přes polokombi (až 6 osob a až 4 m3) a kombi (tři řady sedaček až pro 9 osob + 1300 litrů zavazadel) až k plošině s kabinou, na kterou si můžete pověsit libovolnou nástavbu.

Expert pohání výkonnější a úspornější turbodiesely BlueHDi s výkonem od 95 k a 400 Nm až po 180 k a 400 Nm (ten můžete mít i s automatem). Nejefektivnější verze se spokojí jen s 5,1 l/100 km a vypustí 133 g CO2/km. Samozřejmostí je nadstandardních 5 hvězdiček v hodnocení bezpečnosti EuroNCAP.

Největším pokrokem je ale vylepšený komfort a velkorysá výbava, která v segmentu nemá obdoby – boční posuvné dveře mohou mít bezdotykové otevírání, důležité informace se promítají na head-up displej, Active City Brake zabraňuje nehodám, parkovací kamera s předními i zadními senzory ulehčuje manévrování a navigace si umí stahovat data online. Expert taky umí automaticky přepínat dálková světla, sledovat mrtvé úhly, zrcadlit váš smartphone, číst značky a varovat řidiče před únavou. Uf, vážně už si moc nepřipadáte jako v pracovním nástroji.


 

Komentáře