foto Driversweb.cz

Honda Civic 1.6 i-DTEC – nejsem „UHO" služebák

Datum článku: 14.11.2018 | Autor textu: Filip Toužimský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Nafta v nabídce Civicu má své místo. Je to taková hozená rukavice všem, kteří vybírají služební hatchback.

Miluju jídlo! I ve všední den si vybírám z nabídek restaurací, kombinuji přílohy, přemlouvám číšníky, aby mi přinesli jinou přílohu, než jakou mají v poledním meníčku. Prostě jídlem žiju. Kolegové to neřeší, vezmou to, co zrovna nevypadá hnusně, zavděk vezmou i „UHO“ omáčkou, prostě jen aby se nasytili. S auty to je podobné, jen o něco složitější, protože když máte ruce svázané „benefitem“ služebního auta, vybírat si moc nemůžete. A tak se stává, že se ocitnete v „UHO“ služebním autě. Doveze vás z bodu A do bodu B, ale není v tom žádná radost, žádné emoce, jen čistá praktičnost, obdoba nasycení potřeby, ale zážitek žádný.

 

A pak mě do nosu praští naftový Civic, do kterého přesedám z „UHO“ služebáku. Hatchback s 1.6 i-DTEC by leckdo rychle odsoudil. Jenže ten japonský přístup mu vetkl úplně jiné charizma.

Sedačky jsou skvěle tvarované, sedí se ukázkově nízko s nataženýma nohama a volantem blíž k tělu. Řadicí páka není utopená někde u podlahy, ale příjemně vysoko, podobně vysoko je na tom i středový tunel. Celé auto vysílá signály, že tady jde spíš o zábavu než o jednoduché přesouvání.

 

V Hondě se rozhodli dopřát trochu radosti z řízení i u běžného auta. A i papírově nudný čtyřválcový diesel může naservírovat skvělý mix, který mě prostě baví. Řízení s vynikající odezvou vtahuje do děje, když můžete přesně trefovat stopu a vnímat zpětnou vazbu od kol, která mají na předku spoustu gripu.

Ochotně se vrhá do zatáček a dává mi najevo, že by to šlo všechno ještě rychleji. Stačí lehké pobídnutí plynem, aby krajina kolem začala ubíhat o poznání rychleji. Motor neprotestuje ani ve vyšších otáčkách, do kterých však nemá smysl vznětovou šestnáctistovku hnát. Při mírnějším zacházení se projevuje příkladnou kultivovaností a na poměry vznětových čtyřválců i tichostí.

 

Přesný šestistupňový manuál bych ze zvědavosti vyměnil za nový 9stupňový automat. Civic by pak spíš než na svižnou jízdu vybízel ke klidnějšímu tempu na vlně krouticího momentu. Při plutí krajinou, kdy vznětový čtyřválec naftu jen usrkává, proto dává smysl právě verze 1,6 i-DTEC.

Naftový Civic pořídíte za půl milionu v základní výbavě S. Pokud přihodíte 40 tisíc, dostanete auto s výbavou, kde nebude chybět nic podstatného, snad jen, kdyby tam šlo přidat bezklíčové odemykání, ale to je daň balíčkování výbav.

 

Komplexnější továrna na radost z jízdy bude bezesporu 1,5 Turbo (je o 145 tisíc dražší), která do Civicu tak nějak prostě patří. Pokud ale chcete nebo musíte mít vznětovou jednotku pod kapotou, výběrem Civicu získáte řidičské opojení na každou cestu, byť by to byla „jen“ cesta služební.

 

Foto: Jiří Čermák, Text: Filip Toužimský

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Skvěle se řídí – ...ale s 1.5 VTEC Turbo přináší více radosti  
+ Je praktický a prostorný    – Infotainment by potřeboval ještě doladit
+ Funkční a moderní technologie  
+ Tichý a úsporný diesel  

  

Technické parametry vozidla Honda Civic 5D 1,6 i-DTEC:

Základní cena vozu

489 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 597 cm3

Výkon

88 kW (120 koní) při 4 000 ot./min.  

Točivý moment

300 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 358 kg

Výkon/hmotnost

88 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,8 s

Max. rychlost

201 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí   

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

3,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

46 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

25/45 R17

Délka

4 518 mm

Šířka

1 799 mm

Výška

1 434 mm

Rozvor náprav

2 697 mm

Objem zavazadlového prostoru 

478 l

Galerie

Komentáře