foto Driversweb.cz

Volkswagen Touran 2,0 TDI – polykač rodin

Datum článku: 24.3.2016 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Větší, chytřejší, propracovanější a vybavenější – je něco, co by se vám na novém rodinném Touranu mohlo nelíbit?

Dá to hodně práce a spoustu přemáhání, ale nakonec se mi daří z paměti vylovit vzpomínku na minulý Touran – a není náhodou, že celkový dojem z auta je stejně matný jako auto samo. První Touran byl totiž přesně tím novým druhem spíchnutým podle receptu „nevíme přesně, k čemu je to vlastně dobré, ale lidi to chtějí, tak to postavíme“ (podle stejného receptu vznikl i první Tiguan, mimochodem). První Touran měl tedy ty správné atributy (vyšší stavbu, velký prostor, jakous takous vnitřní variabilitu), ale chyběla mu přidaná hodnota – nápady, vylepšení… zkrátka něco navíc. Teď je tu však úplně nový Touran, hluboce promyšlený, pečlivě zkonstruovaný a inovacemi prošpikovaný.

Možná nevěříte tomu „nový“, ale je to skutečně tak – rozdíl poznáte snad jen podle jiných LED pásů v předních světlech a v jiné grafice těch zadních, ale společně s nimi konstruktéři vážně změnili komplet celé auto. Touran stojí na nové platformě MQB, díky čemuž shodil nějakých 60 kilo, i když je delší a širší, vybavenější a propracovanější.

Uvnitř změnu ucítíte hned při prvním usednutí – posun kvality je stejně jako v případě Golfu šesté a sedmé generace spíše skokem vpřed. Ostatně právě z nich pochází interiér obou generací Touranu, takže to není žádný div. Materiály, slícování, ovladače, infotainment, všechno se zlepšilo, a dokonce i posez za volantem je příjemnější, protože si můžete víc natáhnout nohy.

Spolu s nárůstem o 130 mm na délku povyrostl o 118 mm i rozvor, což umožnilo nabídnout posádce více prostorového pohodlí, kufr nafouknout o 100 litrů (teď má 793, případně až 1980 l se sklopenými zadními sedačkami) a nacpat do něj třetí řadu sedadel (za příplatek 30 tis.). Samozřejmě se na ně vejdou akorát děti a spíš jen na cestu do školy, protože za nimi už moc místa na zavazadla nezůstane, ale jsou tam a řada lidí to bude považovat za velkou výhodu.

  

Ti samí lidé budou taky jistě jásat nad variabilitou sedaček – když složíte spolujezdcovu, vejde se do Touranu až 2,65 m dlouhý předmět, tři sedačky v prostřední řadě lze zase nezávisle posouvat (o 200 mm) a sklápět a vejdou se na ně tři autosedačky vedle sebe (a na zadní sedačky dáte bez problémů další dvě). Na zadní straně předních sedaček pak najdete obligátní skládací stolečky a různě po interiéru je pak rozeseto 47 různých odkládacích prostor, což by mělo stačit na hodiny zábavy všem, co často zapomínají, kam si odložili klíče nebo peněženku.

Touran si pochopitelně taky můžete vybavit podle těch nejlepších současných standardů – v základu najdete 9 airbagů, systém nouzového brzdění, třízónovou klimatizaci, dešťový senzor nebo tempomat, připlatit si můžete za automatická dálková světla, komplet LED světla, sledování jízdy v pruhu, poloautonomní parkovací asistent adaptivní tempomat nebo infotainment s 6,5palcovým dotykovým displejem a zrcadlením telefonu. Přes wi-fi k němu můžete připojit dokonce i GoPro kameru a používat ji jako náhradní oko při šmírování dětí na zadních sedačkách nebo manévrování v těsných prostorech. Blbost, ale potěší.

Přemýšlím, jestli vůbec někoho bude zajímat, jak Touran jezdí… Pokud jste ale opravdu jedni z mála takových podivínů, tak vězte, že vás nezklame. Řídí se snadno a příjemně, podvozek naladěný na pohodlí zvládá i rychlejší průjezdy zatáček bez většího naklánění a jakýchkoliv náznaků nejistoty. Za 23 tisíc můžete mít adaptivní podvozek, ale přijde mi to jako zbytečné vyhazování peněz – základ je naladěný skvěle a pochybuji, že byste někdy chtěli Tourana přepnout do Sportu a brousit s ním pak okresky.

  

Zajímavější je volba motoru. S prověřeným 2,0 TDI samozřejmě chybu neuděláte, je kultivovaný, má fůru snadno dostupného zátahu a přímo miluje dlouhé štreky, na kterých se vám odmění spotřebou kolem šesti litrů. Ale taková 1,4 TSI má stejný výkon (byť o 90 Nm méně), je o metrák lehčí a při jízdě bude ještě tišší a sametovější. Hlavně vám však ušetří 60 tisíc na pořizovací hodnotě, které pak můžete vrazit do lepší výbavy, skvělého automatu DSG nebo je prostě projezdit, což vám při rozdílu 1,5 litru oproti dieselu zabere hodnou chvíli. Rozhodnutí je na vás.

S rozhodnutím pořídit si Touran však chybu rozhodně neuděláte. Ano, oproti veselým a prosluněným frantíkům tak přátelským k rodině je německý kolega samozřejmě trochu studený čumák, ale jeho praktičnost a promyšlenost dosahuje kvalit konkurence a kvalitou jízdy, funkčností a solidností ji daleko, daleko převyšuje. Všechno funguje, nic se neseká a nikde nic neodpadává. Prostě opravdu dobré německé auto připravené spolknout celou vaši rodinu. Mahlzeit!

Foto: Jiří Čermák

 

Technické parametry vozidla Volkswagen Touran 2,0 TDI:

Základní cena vozu

647 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 968 cm3

Výkon

110 kW (150 koní) při 3 500 - 4 000 ot./min.

Točivý moment

300 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min.

Hmotnost

1 552 kg

Výkon/hmotnost

96 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,3 s

Max. rychlost  

208 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

5,4 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,0 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

4,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

58 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

215/55 R17

Délka

4 527 mm

Šířka

1 829 mm

Výška

1 628 mm

Rozvor náprav

2 786 mm

Objem zavazadlového prostoru

743 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Prostornější, variabilnější, vybavenější    – Trochu nudnej čumák   
+ Třetí řada sedaček – 
Jezdí vyrovnaně  
+ Příjemně se řídí  
Dojem neprůstřelné kvality  

 

VW Touran

2,0 TDI (150 koní)

Citroën C4 Grand Picasso

2,0 HDi (150 koní)

Ford Grand C-Max

2,0 TDCi (150 koní) 

Renault Grand Scenic

1,6 dCi (130 koní)

0-100 9,3 s

4,5 l/100km

kufr: 743 l

0-100 9,8 s

4,3 l/100km

kufr: 725 l

0-100 9,8 s

4,6 l/100km

kufr: 520 l

0-100 10,5 s

4,4 l/100km

kufr: 752 l

cena: 647 900 Kč cena: 584 900 Kč

cena: 595 990 Kč

cena: 589 900 Kč

Galerie

Komentáře