foto Driversweb.cz

Toyota GT 86 – konec čekání

Datum článku: 28.11.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Tak ji máme konečně tady! Už dávno jsme o ní vše potřebné slyšeli, nedávno jsme ji i viděli, ale až teď je vše oficiální a nezkreslené. Máme pro vás spoustu fotek a jízdní video!

Když už jsme si mysleli, že nás Toyota v případě extrémně dlouho očekávaného kupé FT-86 nemá čím překvapit, přinesli na poslední chvíli před středečním oficiálním představením jednu zásadní novinku – změnili jméno. Místo FT je to teď GT. Bůhví proč, bůhví nač, ale buďme rádi, že nepřehodili i čísla, třeba na 69, aby se vaše vysněné kupéčko stalo terčem lascivních vtipů.

Vnější design jsme už viděli na předchozích fotkách z brožur, takže finální podoba na oficiálních snímcích už nikomu dech nejspíš nevyrazí. K drobným změnám ale došlo. Toyobaru totiž nemá tak rozměrné průduchy za koly, jakými se pyšnily koncepty.

GT 86 (chvíli bude trvat, než si na to zvykneme) má místo nich ale jedno z nejvíc cool log, které jsme za poslední dobu viděli. Podaří se Toyotě laické veřejnosti vysvětlit, jak velký přínos má motor s protiběžnými písty? Těžiště GT 86 by mělo ležet pouhých 475 mm nad zemí.

 

Vlastně snad poprvé také Toyota ukázala interiér, který, pravda, není plný překvapení, ale vypadá odměřeně, ale také prakticky a ergonomicky promyšleně. Černou nudu aspoň oživují červené švy na všech možných dostupných místech.

Malý a jednoduchý volant bez stupidních přepínačů či zploštění, kraťoučká řadička a ručka hned vedle ní. Taky to ve vás vzbuzuje naději, že u Toyoty nic neodflákli a svezení s GT 86 bude intenzivně sportovní a emocionálně uspokojující?

A ještě tabulka s technickými údaji, kde chybí jen hmotnost někde kolem 1 180 kg a výkony, jež dosud neznáme. Odhadujeme stovku lehce pod 6 sekund a maximální rychlost do 230 km/h. Zajímavé je také to, že produkční prototyp má různě široká kola v předu a vzadu, to v tomhle rozměru a téhle výkonové třídě nebývá moc zvykem. Uvidíme, jestli se tento detail dostane i do serie. Trochu zklame jen padesátilitrová nádrž.

Ale GT 86 bude víc o jízdních zážitcích, než o holých číslech a nudných faktech, a první jízdy zahraničních novinářů jemně naznačují, že to vývojáři nezpackali.

Trochu zklamáním může být cenovka. V Británii se odhaduje konceová cena někde kolem 28 tisíc liber, což je v přepočtu asi 850, tedy částka, za kterou můžete mít podstatně silnější hot hatche, ale třeba i Hyundai Genesis, který má nepřehlédnutelných 150 koní navíc. Takže GT 86 bude muset přinést opravdu výjimečné zážitky za volantem, aby svou cenovku ospravedlnila. Držme si palce, aby to dokázala.

Názor Driverswebu: Bude to splněný řidičský sen? Pokud ano a bude se dobře prodávat, mohlo by to znamenat renesanci kompaktních kupé pro nadšené řidiče.

Galerie

Komentáře