foto Driversweb.cz

Nová Mazda MX-5 roadster

Datum článku: 9.8.2010 | Autor textu: Ondřej Hejduk

Mazda plánuje širší využití svého současného, přírodou inspirovaného (například větrem a tekoucí vodou) designového stylu Nagare, o kterém tvrdí, že právě nová MX-5 je jeho ideálním představitelem. Nebude však použit napříč automobilkou, budoucí koncepční platformy ho nebudou sdílet. Nicméně ho spatříme na již oznámených produkčních vozech. Zcela nový firemní designový směr bude představen na podzim.

V naší redakci velmi očekáváme další generaci oblíbeného lehkého roadsteru, který dokazuje, že nutně nepotřebujete veliký výkon pro zábavu za volantem.

Právě váha nynějšího modelu je trnem v oku vývojářů, kteří se snaží nepřesáhnout hranici 1 000 kg během vytváření celkové koncepce vozu, pro který je zachování sportovního ducha vycházejícího ze skvěle nastaveného a schopného podvozku rychlejšího než motor, samosvorného diferenciálu na pohaněné zadní nápravě a již zmíněné muší váze tím nejdůležitějším. Posunul by se totiž k vozům typu Lotus Elise. Je sympatické, že nesdílí trendy konkurence. Například BMW Z3, verze Z4 a také jeho druhá generace přibraly v rámci bezpečnostních regulí EU a moderních prvku výbavy tolik kilo, za které by se nemusel stydět ani zápasník sumo po vánočních svátcích. Snad jedinou světlou výjimkou je Honda S2000, která tak představuje přímého konkurenta. Pohonné agregáty nebyly zatím oficiálně oznámeny, předpokládáme však benzinové motory o objemu 1,6 a 1,8 ze série Sky-G, spojené se šestistupňovým manuálem, za jednu z jistých možností výběru pro nové majitele. Je otázkou, kdy Mazda zařadí do produkce svůj vyvíjený dvojspojkový automat, který je naplánován pro sériovou výrobu během příštích let. Vzhledem k nízké hmotnosti se tak zřejmě vozy obejdou bez přeplňování, mluví se také o wankelově rotačním motoru 1,2 a 1,3. V nabídce se dočkáme varianty s pevnou elektrickou střechou z lehkého kompozitu i plátěnou manuální verzí.

Galerie

Komentáře