foto Driversweb.cz

Audi TT – první letmé setkání

Datum článku: 10.11.2014 | Autor textu: Martin Jánský

Nové Audi TT je tu, a i když jsme se ještě nemohli svézt, aspoň jsme si všechno prohlédli a ohmatali...

Padesát procent zákazníků Audi prý podepíše objednávku bez toho, aby absolvovali testovací jízdu. Není divu, když jsou jejich interiéry tak přesvědčivé. A TT je v tom momentálně nejdál – uhlazený, minimalistický design dostává díky moderním vychytávkám (digitální palubka, ovládání klimatizace přímo na středech jejích výdechů doplněných malými displeji) přímo technofetišistický nádech.

Perfektní ergonomie, kvalitní materiály a bezchybné slícování už dnes k Audi prostě neodmyslitelně patří, stejně jako naprosto precizní chod všech ovladačů. Určitě mají na jejich kalibraci zvláštní oddělení…

Poměr prostornosti a intimity interiéru je skvělý (navíc má 305litrový kufr), povedla se i řidičská pozice – pěkně nízko s nohama dopředu a vysokými boky kolem sebe. A pak je tu volant, který patří tvarově (ideální velikost i tloušťka, správné prohnutí pro palce) i materiálově (jemná kůže a hliníkový dekor) k tomu nejpříjemnějšímu, co jsme kdy měli v ruce (ehm, tedy co se aut týče).

No dobře, na páčkách a pár dalších tlačítkách z Golfu si asi neulítnete (ta plastová pádla DSG jsou vážně otřesná i ve Fabii RS, natožpak v autě za dvojnásobek), ale celek je tak uspokojivý a vyrovnaný, že byste si to auto skutečně koupili už jen kvůli interiéru.

Nás ale samozřejmě zajímá i řidičská stránka věci a dojmy zahraničních novinářů, kteří se už s TT svezli, jsou dost pozitivní. Ne tím extatickým „nejlepší auto na světě!“ stylem, ale prý už je to konečně ono (hm, neříkalo se tohle už o té minulé generaci?). Podle všeho je však díky unikátní architektuře (postavené na modulární MQB platformě) ještě odlišnější od obyčejného Golfu GTI, což je jen dobře.

Zábava? No, spíš očekávejte stabilitu a předvídatelnost, ale hbitosti a agility by mělo mít dost, aby si mohlo říkat „sportovní auto“. Rozhodně bude rychlé, vždyť 310koňové TTS s quattrem dá stovku za 4,9 sekundy! Rychle vypadá i na pohled – je agresivnější a sebevědomější než minulá, trochu nijaká generace. I díky inspiraci R8 (tou, co přijde příští rok) teď vypadá konečně, co byste chtěli řídit, spíš než co byste si chtěli dát do kabelky.

A upřímně, očekávat od nového TT víc než tohle, by bylo holé bláznovství. Audi se z TT snaží udělat designovou ikonu podobnou 911 a Mini, takže žádná revoluce nehrozí ani v budoucnu, ale to není špatně, protože tohle TT vypadá dost lákavě. Překročilo ale opravdu konečně svůj stín a stalo se něčím víc než pouhým módním doplňkem? Už se nemůžeme dočkat, až se svezeme…

 

Verze TT Coupe TTS Quattro TT diesel
Motor 2,0 TFSI 2,0 TFSI 2,0 TDI
Výkon 230 k @ 4500 - 6200 ot/min 310 k @ 5800 - 6200 ot/min 184 k @ 3500 - 4000 ot/min
Točivý moment 370 Nm @ 1600 - 4300 ot/min 380 Nm @ 1800 - 5700 ot/min 380 Nm @ 1750 - 3250 ot/min
Hmotnost 1 305 kg 1 440 kg 1 340 kg
Zrychlení 0-100 km/h 6,0 s 4,9 s 7,1 s
Max. rychlost 250 km/h 250 km/h 241 km/h
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km 7,1 l/100 km 4,2 l/100 km
Cena 999 900 Kč 1 389 900 Kč 1 059 900 Kč

Galerie

Komentáře