Porsche 911 996 Turbo
Představení vozu:
Porsche je klasika. V současné době je ale nutno upřesnit, že 911 - ka je klasika. Všechny ostatní deriváty a komerční kompromisy, majitelé prominou (a veřím, že se mi na dálku sápou po krku), neuznávám. Tato ikona spatřila světla světa na začátku padesátých let 20. století. Jistě, to byl ještě předchůdce, typ 356, ale základní tvary, pro které je Porsche nezaměnitelné, už tu bylo možné vysledovat. Dále Vás nechci nuditi přepisováním historických dat, zejména poté, co byla tato tematika dopodrobna popsána v mnoha článcích v tištěné, ale dnes zejména v elektronické podobě. Nu, první z entuziastů, který si Porsche tehdy mohl spolu se svým čerstvým řidičákem pořídit, letos oslaví 70ku.. I pro mě to byl odjakživa sen a postupem doby jsem se přes měřítka 1:43, 1:24, atd. dostal v roce 2004 k velikosti 1:1. Konkrétně se jedná o typ 996 Turbo. Prodejce v Mnichově mě přesvědčoval, že „echt“ vůz by měl mít navíc ještě rodokmen nebo nějakou solitérní výbavu. Hádáte správně, zcela náhodou zrovna jeden takový měl na salonu. V tomto případě se jednalo o ani ne dvouleté auto Maxe Emanuela, Prince von Turn und Taxis. Pan šlechtic si auto ve slušivé šedivé metalíze nechal dovybavit červenou kůží v interiéru. Zprvu jsem o tom nechtěl ani slyšet, ale nyní, věřte mi, se mi tato kombinace líbí velice. Tachometr ukazoval necelých 20 tis. Km.
Design:
Karoserie a interiér. Exteriér je krásný, léty prověřený a dovedený k dokonalosti. Umývat jej Vám nepůsobí pocit povinnosti, ale radosti. Turbo má od běžné 911 ještě několik specifických designových prvků. Přední nárazník se spoilerem zaujme asi nejméně (mnozí se pouští v hodnocení přímo do kritiky, ale je to prostě typický prvek pro řadu 996), pak ale přichází rozšířené přední blatníky, ještě bachratější zadní blatníky s nepřehlédnutelným přídavným sání vzduchu do motoru a nejhezčí odlišnost od základního modelu – zadní vysouvací křídlo a zvětšené zadní světlomety. Mám takovou lehce důvěrnou příhodu, važící se k exteriéru. Kdo se nechce nechat unášet na vlně sentimentu, nechť přeskočí na další odstavec.. Viděl jsem před časem ve zpětném zrcátku, stojíc na červené na křižovatce, za sebou v řadě osobák, který řídila paní o generaci starší, nežli jsem já, odhadem po šedesátce. Očividně si vyměňovala názory s vedle sedící spolujezdkyní, kterou jsem tipoval na její maminku. A v tom koukám, že ta starší dáma zvedla obě ruce před sebe, dlaněmi dolů, ukazováčky vedle sebe, a pak je nechala ve dvou vlnkách, vzdalujíc je nejdřív od sebe, zase klesnout dolů. Ona na dálku opisovala siluetu kabiny a mohutných blatníků mého auta! Měl jsem moc hezký pocit z toho, že to, co někdo má jen za prostředek pro dopravu z místa na místo, dovede u jiných probudit emoce, napříč generacemi, a navíc u žen, které by tomu, dle názoru nás mužů, vůbec neměly rozumět! Zpět k tematu. Interiér. Uvnitř je auto řešeno ergonomicky, zdařile. Musím uznat, že nová verze Turba - 997, která přišla na trh vloni, je řešena moderněji a vypadá asi i lépe, než ta předešlá 996. Ale jednak je to věc názoru a za druhé, pokud máte výkonné auto, pak je interiér věc sice důležitá, ale podružná..
Výbava:
Výbava se dá označit za téméř úplnou. V době, kdy se auto prodávalo chyběla jen navigace (mám přenosnou) a CD changer (v tomto autě by to byla jen váha navíc)..
Výkon motoru a jízdní vlastnosti:
Srdcem auta je přeplňovaný šestiválec o objemu 3.600 kubíků. Dává 420 koní a 560 Nm točivého momentu. Měl jsem v minulosti možnost pečovat ve své garáži o několik silných vozů (namátkou Sierra XR4i, Nissan 300ZX, Mitsubishi 3000GT, BMW 850i, Jaguár XKR) projet se v dalších u příležitosti předváděcích jízd (Mercedesy SL, Lamborghini Gallardo, Audi R8, Corvetty.. viz. youtube a klíčové slovo ve vyhledavači "Mikecars"), ale zážitky s Porschem nemají srovnání (asi jen s výjimkou Lamba). Je to o level vejš. Symbióza silného motoru, kvalitních, velkých brzd, podvozku s elektronikou a stálým pohonem všech kol, prostě auta léty laděného a vyladěného, dává tušit, že projížďce se pocitově nejvíc ze všeho podobá jízda ve vozíku horské dráhy. Motor si vyžaduje 98 oktanů a olej Mobil1, tedy nejvyšší standard. Za zadní kapotou ho skoro nevidíte. Ono ve skutečnosti ani není moc co ukazovat, neb Porsche je „jen“ šestiválec. V tomto místě se omezím na první a zřejmě i poslední kritická slova na adresu těchto aut. Právě pro ten omezený počet válců a odklon od vzduchového chlazení ke kapalinovému má Porsche poněkud nevýrazný zvuk. Ono se to zlepší při akceleraci a při vyšších rychlostech na dálnici, ale přeci jen. My, co jsme odkojeni Bullitovým případem, případně když máte možnost pokochat ušní boltce desetiválci v Gallardu nebo osmiválci v Audi RS4, cítíte malý hendikep.. No, ale pak už Vás uchvátí zrychlení a pružnost, takže na Vaši malou bolístku příjde pofoukání síly uragánu. Otáčky jdou bez jakéhokoli zpoždění za plynovým pedálem, turbo zabírá odspodu a s ohromující silou. Pro ty, kteří jsou schopni sledovat kromě dění mimo vůz ještě i budíky, je plnící tlak turba zobrazen digitálně pod hlavním středovým analogovým ciferníkem. Pokud se nacházíte mimo město, sázíte tam jednu rychlost za druhou (stovka na dvojku za 4.2s) a zjišťujete, že auto má stálou tendenci pružně zrychlovat a stále Vás tlačí do sedačky. Maximálka je nad 300, jednou jedinkrát jsem to zkusil (viz. foto). Šílenost.. Přibylo pár šedivých vlasů a ruce se mi klepaly ještě druhý den. Tohle auto těžko hledá soupeře a to včetně pánů v kůži, sedlajících jen jednu stopu (i když asi ne všech, samozřejmě - to podle individuálního vztahu k riziku a k míře ochoty případně darovat své orgány).
Převodovka:
Převodovka je v tomto autě manuální, šestistupňová, přesná. Těžko hledat nějaké další body k hodnocení. Snad jen, že jednička a zpátečka jsou velmi blízko sebe. Pokud někam parkujete a potřebujete manévrovat rychle tam a zpět, pak je to vymyšleno šikovně. Pokud se s autem teprve učíte jezdit a věnujete pozornost i dalším činnostem, může se Vám stát, že nevyrážíte směrem ku, ale od..
Brzdy:
Dostatečné, nevadnoucí. Navíc při běžném ježdění je servisní interval výměny destiček neuvěřitelně dlouhý. Já mám ještě rezervu cca 10.000 km a na stávajících deskách je přitom najeto již 37.000. O kotoučích, resp. jejich výměně už vůbec nemůže být řeč. Jsou lehce za půlkou své životnosti.
Podvozek:
Podvozek. Kvatro, quattro, 4x4, allradantrieb nebo jak kdo chcete. Můžeme o tom vést diskuze, můžeme s tím i nesouhlasit, ale že pohon všech čtyř kol je to nejlepší, co Vás může na podvozku potkat, je pravda do mramoru vytesaná. A pokud ještě akceptujete elektronickou kontrolu prokluzu tím, že necháte v klidu ukazováček pravé ruky a nemačkáte čudlík, který ji vypíná, zažijete řidičskou nirvánu. Nebo alespoň pocit, který znáte z motokár. Auto neutrální, zcela pod kontrolou. Zažil jsem dvě ne úplně klidné situace, kdy jsem si sílu podvozku uvědomil. Poprvé, když jsem celkem rychle vjel do zatáčky, kde bylo po dešti nečekaně ještě mokro, ačkoli úsek před ní byl již suchý. Spolu s prachem je to situace, kterou dobře znám ze Sierry. Tehdy jsem udělal v nejbližších svodidlech dva vkusné velbloudí hrby, jak se auto roztáčelo v šílených hodinách. V Porschi jsem jen ucítil snížení výkonu a otáček motoru, a pak v pohodě a po prakticky nezměněné trajektorii pěkně ven ze zatáčky. Druhý případ byl, když jsem ve městě předjížděl kolonu tří aut po tramvajovém pásu a při přejezdu kolejí došlo k něčemu podobnému. A i tady se to opakovalo, snížený výkon, auto se srovnalo a jakmile byly známky prokluzu pryč, zase plnou silou vpřed! A to bychom se ještě dlouho museli bavit o tom, jak majitelé kvatra netrpělivě vyhlížejí sníh, na rozdíl od majitelů aut jen s jednou poháněnou nápravou..
Potěšilo mě:
A na závěr ještě ke spolehlivosti, k provozním nákladům a k servisu. Statistiky TUV uvádějí, že 911ka čím je starší, tím je spolehlivější (relativně - v porovnání k ostatním autům). Moje zkušenost? Za čtyři roky, co jezdím, jsem vyměňoval akumulátor se zkratovaným článkem (výměna proběhla bezplatně v rámci 1-leté záruky, poskytované celosvětově na auta z programu Porsche – ojeté vozy od oficiálního dealera) a dále pak dvě žárovky parkovacích světel, kus za 87 korun.. Vypadá to příliš hezky na to, aby to byla celá pravda. Další peníze dáte v originálním servisu, samozřejmě pokud jste zodpovědní a nechcete se pokusit ušetřit v neoriginálním. V mém případě to byla Vídeň, Praha a teď už i Brno. Ale na druhou stranu, velká prohlídka auta (40 tis. Km) spojená s výměnou oleje (10 litrů!), svíček, filtrů, diagnostiky, atd. Vás příjde na 27 tisíc. S ohledem na pořizovací cenu auta to zas není takový ranec. Pokud někoho zajímají zkušenosti se spotřebou, pak je to věc individuální, závislá na druhu jízdy. Ve sportovním režimu 15 až 20, ale při ustálené jízdě na dálnici podle předpisů se dostanete i pod 10 litrů. To se Vám ale nestane moc často. Pokušení ovládající pravou nohu je totiž příliš velké!! Pokud jde o olej, byl jsem připraven na podstatně horší hodnoty, než reálných cca. 0.4 litru na 1.000 km. Dalším příjemným momentem je poprodejní péče, kdy jste informováni o nových modelech, zváni na předváděcí jízdy, případně si můžete zaplatit cca. Týdenní tréninkový kurz jízdy na sněhu ve Finsku. Na závěr bych rád ještě zmínil jeden článek jistého tuzemského denníku v letošním roce. Týkal se zpochybňování čelných příček 911ky v testech spolehlivosti aut v rámci měření TUV s poukazem na to, že majitelé těchto aut s nimi moc nenajezdí. Možná na tom něco je, u mě a mnoha dalších kolegů nikoliv. Každopádně ale platí, že ten, kdo si podobný sporťák kupuje, jej hodlá provozovat v podmínkách, pro které je vůz určen. Takže většina života takového auta probíhá ve sportovním režimu jízdy, ve vysokých rychlostech a otáčkách motoru, za neustálého brždění a zrychlování jak dopředného na rovině, tak příčného v zatáčkách. A to jsou režimy, které pro auto rozhodně přívětivé moc nejsou. Takže pokud v nich uspějí tak, jako legendární 911ky, pak jim jejich místo bez jakéhokoli zpochybňování patří. Co říkáte?!
Naštvalo mě:
že nemám v garáži ještě jedno Porsche :)
Úpravy vozu:
u žádného svého auta nemám problem ponechat jej v původním stavu, čili úpravy žádné
Plánované úpravy vozu:
obecně raději neplánuji nic
Galerie
Komentáře
komentovat mohou pouze registrovaní uživatelé
zobrazit starší komentáře
763.
komentar
Thomasino
30.3.2012 23:23:17 Reagovat
Já to taky roky nevěděl, než to tady Michal psal... Ale chápu, že si to už nepamatuješ, že to tady psal... Nemusí to být dálnice, stačí rychlostní komunikace s patřičnou značkou 
Háááájzlové...
764.
komentar
s-mike
31.3.2012 17:07:27 Reagovat
je to presna tak, jak pise Thomasino.. tedy, myslim ten jeho prispevek o rychlostni komunikaci a nutnosti dalnicni znamky.. Pokud jde o prispevek Mi-ku-lov, zdrzim se komentare.. skutecni hrdinove mlčí, za ne totiz mluvi jejich skutky.. 
765.
komentar
s-mike
31.3.2012 17:10:59 Reagovat
No, hlavni duvod meho dnesniho pripojeni je ale jinej. Ja jsem se totiz prave vratil.. od Hoška.
Dnes jsem si byl projet na miste ridice CL600 a pak HLAVNE
SLS!!
Fakt, nekecam. Je to uzasny auto. Necekal jsem, ze me tak dostane. Cekaj jsem nejaky unyly, tezkopadny GTecko s gumovym razenim a zatim je to cistokrevnej sportak, vyborna a rychla prevodovka, nejuzasnejsi je samozrejme zvuk.. no a pak jeste zdarma ty kureci nugetky s hranclama..

766.
komentar
Thomasino
31.3.2012 17:16:08 Reagovat
A jooo, dneska tam byla ta akce! Zítra je taky, nevíš? Řídit SLS bych si dal taky říct (ale nemomu přijet v Porsche, aby mě ji nechali řídit
), ten zvuk je úžasný a ten design taky není úplně marnej, na to že je to MB 

767.
komentar
s-mike
31.3.2012 17:25:34 Reagovat
no, ja jsem dnes bodoval dokonce "jen" se Seatem. Porsche jsem nechal s ohledem na pocasi v garazi.. Pokracuje to tusim i zitra.
Muj vykon je o to hodnotnejsi, ze mezi porazenymi (t.j. nesvezl se) byl dnes i Ricáárdo!
769.
komentar
s-mike
31.3.2012 20:11:19 Reagovat
sel jsem za pani reditelkou a ptal se, jestli budou mit SLS ke svezeni i jindy, nez na teto akci. Prej ze ne, ale ze se prece muzu svezt dnes.. Ja na to, ze jsem od mladi bohuzel velmi plachej a zakriknutej clovek, co nema ostre lokty pro boj o misto ve fronte.. Ona nato zavolala a prislusne instruovala sveho kolegu, kterej me pak doprovodil na zacatek špalíru lidí, a kterej me nakonec slušně, asi aby me nepolekal, posadil za volant..
tichym hlasem jsem mu pak podekoval. A to je cele
na tento komentář reagoval: feferonka
771.
komentar
feferonka
31.3.2012 23:01:55 Reagovat
reakce na komentář: Vytvořeno: 31.3.2012 20:11:19 -
s-mike zobrazit
sel jsem za pani reditelkou a ptal se, jestli budou mit SLS ke svezeni i jindy, nez na teto akci. Prej ze ne, ale ze se prece muzu svezt dnes.. Ja na to, ze jsem od mladi bohuzel velmi plachej a zakriknutej clovek, co nema ostre lokty pro boj o misto ve fronte.. Ona nato zavolala a prislusne instruovala sveho kolegu, kterej me pak doprovodil na zacatek špalíru lidí, a kterej me nakonec slušně, asi aby me nepolekal, posadil za volant..
tichym hlasem jsem mu pak podekoval. A to je cele
Zapomněl jsi před ten text dát:
http://www.youtube.com/watch?v=KyLOBmt7QYs

772.
komentar
mojito
31.3.2012 23:07:50 Reagovat
s-mike - tak gratuluji,SLS se mi sakra líbí,jak dlouho ses svezl,jak rychle jsi jel a co fotky?Budou?
Po delší době jdu čoveče na Kometu a voni zrovna prohrajou 
773.
komentar
s-mike
1.4.2012 09:01:36 Reagovat
ad Kometa - neni to tim, ze jsem se na ni poprve v TV podival ja se svou aurou..? Jestli ano, jsem ochoten prevzit od fanousku nejaky rozumny obnos a napriste prepnout TV na jiny kanal, nez je CT4..
SLS - sebehlo se to tak rychle, ze muj kamos, kterej tam byl se mnou, nestacil pripravit fotak ani kameru.. takze neexistuje jiny dukaz, nez ocite svedectvi..
jizda trvala priblizne deset minut a jelo se klasicky, t.j. od autosalonu nahoru na Klajdofku, odtud dal na Ochoz a na druhe odbocce vpravo do sidliste otocka a zpet. Jel jsem asi hodne rychle, ale nestacil jsem koukat na budika. Cestu tam mi to mladej Hosek, kterej jel se mnou, nastavil na plne automatickej mod, zpet jsem "pádloval". Jak jsem psal, po dojezdu jsem mel na drzce asi pul hodiny rohlik a po prijezdu domu a vyliceni cele udalosti mi vzrusenim prasklo voko, jak je mym dobrym zvykem v podobnych chvilich..
s CL uz to bylo klidnejsi, i kdyz i tohle auto vykusuje asfalt ze zeme a zvuk ma krasnej. Nakonec jsem si jeste nechal ukazat zatmavovai strechu na novym SL. Asi bych s tim taky dokazal zit, kdybych to mel v garazi.
Rikam si, ze je skoda, ze vcera nebylo pocasi takovy, jaky je ted rano.. ale mozna ze tam zase bude o to vic lidi.. Vsak, jdete se mrknout, stoji to za to. Necim se svezete urcite a je tam v deseti autech pripraveno dohromady 5.000 koniku
774.
komentar
Thomasino
1.4.2012 12:09:27 Reagovat
Je to sice lákavé, ale nakonec se pojedu raději podívat na 13 hod na brněnský okrah na poloamatérské závody LM Berg Cup se spoustou zajímavých aut :-)
775.
komentar
mojito
1.4.2012 20:54:45 Reagovat
s-mike - Tak jsme,, kazikostky ,,oba dva
V SLS bych se svezl moc rád,ale poslední dny mám dost hokny,takže nestíhám,čekal jsem,že se víc rozepíšeš o pocitech z řízení,řazení,designu a hlavně zvuku.
776.
komentar
s-mike
18.5.2012 10:52:49 Reagovat
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ENIo_RnFp_g#!
docela jsem zvedavej na 991 Turbo.. 
na tento komentář reagoval: Martin911Turbo
777.
komentar
Martin911Turbo
18.5.2012 18:45:57 Reagovat
reakce na komentář: Vytvořeno: 18.5.2012 10:52:49 -
s-mike zobrazit
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ENIo_RnFp_g#!
docela jsem zvedavej na 991 Turbo.. 
Tak ono nebylo potřeba se ani dívat na závod jak to dopadne, to že 911 Turbo S zvítezí je předem jasné
Ano Turbo S je o cca 1 milion dražší, ovšem je potřeba brát v potah řemeslné provedení, komfort a kvalita interiéru oproti GT-R a hlavně skoro nulový servis oproti GT-R, takže investice do 911 se vždy vyplatí
A to nemluvím o ikoně samotné a to vlastnit 911 a o jejím designu oproti GT-R 
778.
komentar
mojito
18.5.2012 22:24:49 Reagovat
martin
Že 911 vyhraje bylo sice celkem jasný, ale start byl ze strany GT-R strašidelný, 911 může získávat náskok, ale rozhodně ne od samého začátku 
Rozdíl v ceně o míč je prostě dost, řemeslné provedení je u obou aut precizní, jen u každého je to něco jinýho, o kvalitě materiálů v GT-R jsem neslyšel žádnou výtku (design je věcí vkusu), souhlas ohledně servisu a investice.
Pro někoho je ikonou a vlastnění Porsche, pro jiného GT-R, to platí o designu, takže to neberu jako relevantní argument 
Asi jsi nečekal, že napíšu něco jinýho, že?
s-mike - pokud sem budeš dávat takový debilní videa, vymažu si tě a přestanu dělat mezery 
780.
komentar
Vojtas
7.6.2012 01:26:53 Reagovat
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=13640
bacha na turbinu, kouse! :-)))
posledni
781.
komentar
s-mike
7.6.2012 12:23:28 Reagovat
997 Turbo na "nakupech" uz jsem videl na nejakym jinym webu..
a pokud jde o 991 Turbo, tak nevim, jak to bude dobry po motoricky strance.. ale ten dyzajn mi prijde takovej nejakej divnej.. ja bych si to teda nekoupil..!!
Příhlásit se přes facebook
registrovat
Podobné vozy uživatelů
Články
Porsche 356 Speedster – splněný sen
Jeden cílevědomý muž. Jedno skvostné auto. Jeden splněný sen. Na začátku bylo jen dětské ohromení, prchavá představa, která se díky nezdolné touze o mnoho let později stala realitou. Když se nebojíte jít za svými sny, pokud nepolevíte a nepřestanete věřit, vaší odměnou může být právě takovéhle okouzlující umění na kolech, které vám bude říkat "pane". Nebojte se snít. A nebojte se si své sny i splnit! 17.6.2013
Porsche 911 GT3 – Chris on cars
Nová GT3 je tady! 475 koní, aktivní řízení zadních kol a hlavně PDK-only! Jak se Opičákovi líbila? Nechyběl mu manuál? 14.6.2013
Porsche 918 Spyder – Chris on cars
McLaren P1 vyprodaný, LaFerrari vyprodané, takže jediný hybridní hypersport, který si teď můžete koupit, je novinka od Porsche. Má smysl se o ni vůbec zajímat? Chris už má jistou představu... 17.5.2013
R8 V10 vs 997 Turbo vs GT-R – Chris on cars
"Supersport na každý den" byl po celé dekády naprostý protimluv. A teď tu máme hned tři neuvěřitelně rychlé exempláře, jeden lepší než druhý. Chris si na ně posvítil a řekne vám, který z nich je nejrychlejší a nejlepší. 9.5.2013
zobrazit starší komentáře
Já to taky roky nevěděl, než to tady Michal psal... Ale chápu, že si to už nepamatuješ, že to tady psal... Nemusí to být dálnice, stačí rychlostní komunikace s patřičnou značkou 
Háááájzlové...
je to presna tak, jak pise Thomasino.. tedy, myslim ten jeho prispevek o rychlostni komunikaci a nutnosti dalnicni znamky.. Pokud jde o prispevek Mi-ku-lov, zdrzim se komentare.. skutecni hrdinove mlčí, za ne totiz mluvi jejich skutky.. 
No, hlavni duvod meho dnesniho pripojeni je ale jinej. Ja jsem se totiz prave vratil.. od Hoška.
Dnes jsem si byl projet na miste ridice CL600 a pak HLAVNE
SLS!!
Fakt, nekecam. Je to uzasny auto. Necekal jsem, ze me tak dostane. Cekaj jsem nejaky unyly, tezkopadny GTecko s gumovym razenim a zatim je to cistokrevnej sportak, vyborna a rychla prevodovka, nejuzasnejsi je samozrejme zvuk.. no a pak jeste zdarma ty kureci nugetky s hranclama..
![]()
A jooo, dneska tam byla ta akce! Zítra je taky, nevíš? Řídit SLS bych si dal taky říct (ale nemomu přijet v Porsche, aby mě ji nechali řídit
), ten zvuk je úžasný a ten design taky není úplně marnej, na to že je to MB 
![]()
no, ja jsem dnes bodoval dokonce "jen" se Seatem. Porsche jsem nechal s ohledem na pocasi v garazi.. Pokracuje to tusim i zitra.
Muj vykon je o to hodnotnejsi, ze mezi porazenymi (t.j. nesvezl se) byl dnes i Ricáárdo!
sel jsem za pani reditelkou a ptal se, jestli budou mit SLS ke svezeni i jindy, nez na teto akci. Prej ze ne, ale ze se prece muzu svezt dnes.. Ja na to, ze jsem od mladi bohuzel velmi plachej a zakriknutej clovek, co nema ostre lokty pro boj o misto ve fronte.. Ona nato zavolala a prislusne instruovala sveho kolegu, kterej me pak doprovodil na zacatek špalíru lidí, a kterej me nakonec slušně, asi aby me nepolekal, posadil za volant..
tichym hlasem jsem mu pak podekoval. A to je cele
na tento komentář reagoval: feferonka
sel jsem za pani reditelkou a ptal se, jestli budou mit SLS ke svezeni i jindy, nez na teto akci. Prej ze ne, ale ze se prece muzu svezt dnes.. Ja na to, ze jsem od mladi bohuzel velmi plachej a zakriknutej clovek, co nema ostre lokty pro boj o misto ve fronte.. Ona nato zavolala a prislusne instruovala sveho kolegu, kterej me pak doprovodil na zacatek špalíru lidí, a kterej me nakonec slušně, asi aby me nepolekal, posadil za volant..
tichym hlasem jsem mu pak podekoval. A to je cele
Zapomněl jsi před ten text dát:
http://www.youtube.com/watch?v=KyLOBmt7QYs

s-mike - tak gratuluji,SLS se mi sakra líbí,jak dlouho ses svezl,jak rychle jsi jel a co fotky?Budou?
Po delší době jdu čoveče na Kometu a voni zrovna prohrajou 
ad Kometa - neni to tim, ze jsem se na ni poprve v TV podival ja se svou aurou..? Jestli ano, jsem ochoten prevzit od fanousku nejaky rozumny obnos a napriste prepnout TV na jiny kanal, nez je CT4..
SLS - sebehlo se to tak rychle, ze muj kamos, kterej tam byl se mnou, nestacil pripravit fotak ani kameru.. takze neexistuje jiny dukaz, nez ocite svedectvi..
jizda trvala priblizne deset minut a jelo se klasicky, t.j. od autosalonu nahoru na Klajdofku, odtud dal na Ochoz a na druhe odbocce vpravo do sidliste otocka a zpet. Jel jsem asi hodne rychle, ale nestacil jsem koukat na budika. Cestu tam mi to mladej Hosek, kterej jel se mnou, nastavil na plne automatickej mod, zpet jsem "pádloval". Jak jsem psal, po dojezdu jsem mel na drzce asi pul hodiny rohlik a po prijezdu domu a vyliceni cele udalosti mi vzrusenim prasklo voko, jak je mym dobrym zvykem v podobnych chvilich..
s CL uz to bylo klidnejsi, i kdyz i tohle auto vykusuje asfalt ze zeme a zvuk ma krasnej. Nakonec jsem si jeste nechal ukazat zatmavovai strechu na novym SL. Asi bych s tim taky dokazal zit, kdybych to mel v garazi.
Rikam si, ze je skoda, ze vcera nebylo pocasi takovy, jaky je ted rano.. ale mozna ze tam zase bude o to vic lidi.. Vsak, jdete se mrknout, stoji to za to. Necim se svezete urcite a je tam v deseti autech pripraveno dohromady 5.000 koniku
Je to sice lákavé, ale nakonec se pojedu raději podívat na 13 hod na brněnský okrah na poloamatérské závody LM Berg Cup se spoustou zajímavých aut :-)
s-mike - Tak jsme,, kazikostky ,,oba dva
V SLS bych se svezl moc rád,ale poslední dny mám dost hokny,takže nestíhám,čekal jsem,že se víc rozepíšeš o pocitech z řízení,řazení,designu a hlavně zvuku.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ENIo_RnFp_g#!
docela jsem zvedavej na 991 Turbo.. 
na tento komentář reagoval: Martin911Turbo
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ENIo_RnFp_g#!
docela jsem zvedavej na 991 Turbo.. 
Tak ono nebylo potřeba se ani dívat na závod jak to dopadne, to že 911 Turbo S zvítezí je předem jasné
Ano Turbo S je o cca 1 milion dražší, ovšem je potřeba brát v potah řemeslné provedení, komfort a kvalita interiéru oproti GT-R a hlavně skoro nulový servis oproti GT-R, takže investice do 911 se vždy vyplatí
A to nemluvím o ikoně samotné a to vlastnit 911 a o jejím designu oproti GT-R 
martin
Že 911 vyhraje bylo sice celkem jasný, ale start byl ze strany GT-R strašidelný, 911 může získávat náskok, ale rozhodně ne od samého začátku 
Rozdíl v ceně o míč je prostě dost, řemeslné provedení je u obou aut precizní, jen u každého je to něco jinýho, o kvalitě materiálů v GT-R jsem neslyšel žádnou výtku (design je věcí vkusu), souhlas ohledně servisu a investice.
Pro někoho je ikonou a vlastnění Porsche, pro jiného GT-R, to platí o designu, takže to neberu jako relevantní argument 
Asi jsi nečekal, že napíšu něco jinýho, že?
s-mike - pokud sem budeš dávat takový debilní videa, vymažu si tě a přestanu dělat mezery 
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=13640
bacha na turbinu, kouse! :-)))
997 Turbo na "nakupech" uz jsem videl na nejakym jinym webu..
a pokud jde o 991 Turbo, tak nevim, jak to bude dobry po motoricky strance.. ale ten dyzajn mi prijde takovej nejakej divnej.. ja bych si to teda nekoupil..!!
Porsche 356 Speedster – splněný sen
Jeden cílevědomý muž. Jedno skvostné auto. Jeden splněný sen. Na začátku bylo jen dětské ohromení, prchavá představa, která se díky nezdolné touze o mnoho let později stala realitou. Když se nebojíte jít za svými sny, pokud nepolevíte a nepřestanete věřit, vaší odměnou může být právě takovéhle okouzlující umění na kolech, které vám bude říkat "pane". Nebojte se snít. A nebojte se si své sny i splnit! 17.6.2013
Porsche 911 GT3 – Chris on cars
Nová GT3 je tady! 475 koní, aktivní řízení zadních kol a hlavně PDK-only! Jak se Opičákovi líbila? Nechyběl mu manuál? 14.6.2013
Porsche 918 Spyder – Chris on cars
McLaren P1 vyprodaný, LaFerrari vyprodané, takže jediný hybridní hypersport, který si teď můžete koupit, je novinka od Porsche. Má smysl se o ni vůbec zajímat? Chris už má jistou představu... 17.5.2013
R8 V10 vs 997 Turbo vs GT-R – Chris on cars
"Supersport na každý den" byl po celé dekády naprostý protimluv. A teď tu máme hned tři neuvěřitelně rychlé exempláře, jeden lepší než druhý. Chris si na ně posvítil a řekne vám, který z nich je nejrychlejší a nejlepší. 9.5.2013
profil majitele vozu
Informace o vozidle
| Vlastním od - do | 14.5.2004 - dodnes |
|---|---|
| Rok výroby | 2001 |
| Hodnota vozu | |
| Stav tachometru | 57 000 (7.10.2010) km |
| Typ karoserie | coupé |
| Značka | Porsche |
| Model | 911 |
| Barva | šedostříbrná |
| Motor | boxer |
| Uložení motoru | vzadu podélně |
| Počet válců | 6 |
| Počet ventilů | 4 |
| Variabilní časování ventilů | sacích a výfukových |
| Palivo | benzin |
| Objem | 3 600 ccm |
| Výkon | 309 kW |
| Točivý moment | 560 Nm |
| Zrychlení 0-100 | 4.2 s |
| Max. rychlost | 310 km/h |
| Počet rychlostí | 6 |
| Převodovka | manuální |
| Poháněná kola | všechny čtyři |
| Diferenciál | běžné |
| Reálná spotřeba | 15.0 l na 100km |
| Hmotnost | kg |
| Počet sedadel | 4 |
| Počet dveří | 2 |
| Objem zavazadlového prostoru | - l |
| Vloženo | 30.11.-0001 |
| Změněno | 30.11.-0001 |

6

To vím,že to jde i po okreskách,ale vůbec si neuvědomuji,že ten hlavní tah na Vídeň je dálnice